Zichtbaarheid vergroten? 6 Manieren om jezelf te laten zien

Zichtbaarheid vergoten? 6 manieren om jezelf te laten zien!We willen als ondernemer allemaal zo zichtbaar mogelijk zijn. Maar nog veel belangrijker is het om jezelf te zijn in die zichtbaarheid. Op die manier trek je de klanten aan die jou willen volgen om wie jij bent en om wie jou doet. Het is dus van groot belang om jezelf te onderscheiden en jezelf te laten zien, zoals jij bent. Zo doe je dat!
 

Vertel wie je bent

 
De eerste tip lijkt een inkoppertje, maar wordt toch regelmatig vergeten: vertel wie je bent en wat je doet. Uiteraard hoort deze ‘bio’ op je website en op de daarvoor bekende plekken op je social media accounts te staan. Maar vertel het ook wanneer je een (online of offline) training begint. Of waag eens een post op Instagram of facebook aan het onderwerp ‘Dit ben ik’. Als het goed is krijg je er elke maande nieuwe volgers bij en zij vinden het leuk om jou te leren kennen. Ga er dus nooit vanuit dat iedereen je al kent.
 

Geef je mening

 
Wees niet bang om je mening te geven. Natuurlijk, er zullen mensen zijn die het niet met je eens zijn. Maar ook mensen die het wel met je eens zijn. En dát zijn jouw ideale volgers. Zo laat je dus zien wie jij bent en waar jij om geeft. Bovendien kan het je nog meer opleveren als het gaat om zichtbaarheid. Wat dacht je bijvoorbeeld van free publicity? Er is nog nooit iemand in de media gekomen doordat hij of zij de mening heeft die iedereen lijkt te hebben. Oftewel: dare to be different.
 

Deel je inzichten

 
Alles wat jij waardevol vindt kan voor jouw volgers ook heel waardevol zijn. Deel daarom de inzichten die je opdoet in een training die je volgt, een boek dat je aan het lezen bent, een podcast die je net hebt beluisterd… Sommige mensen vinden het lastig om dingen van anderen te delen, omdat ze bang zijn dat hun klanten dan naar hen zullen gaan. Maar gun die ander ook dat stukje zichtbaarheid en je zult zien dat je het altijd terugkrijgt. Wanneer anderen zien dat jij uit liefde en waarde iets deelt, zullen anderen ditzelfde voor jou gaan doen.
 

Laat het ook eens weten als het wat minder goed gaat

 
Je leven is niet perfect en dat hoeft ook niet. En mensen verwachten dit ook zeker niet van je. Wees dus ook jezelf als het even wat minder leuk is. Nu hoef je natuurlijk niet elke huilbui op te nemen en je te verklaren 😉 Maar vertel het gerust als je ergens van wakker hebt gelegen, je niet fit voelt of als je een baaldag hebt. We zijn allemaal mensen en als je dat laat zien geef je mensen een gevoel van herkenning. En dat voelt goed.
 

Toon interesse

 
Vertel niet alleen maar over jezelf, maar toon juist interesse in anderen. Vraag op een netwerkbijeenkomst altijd eerst naar wat de ander doet voordat je heel enthousiast vertelt over jouw branche vertelt en ze een visitekaartje in de handen drukt. Geef je online trainingen? Vraag tussendoor hoe het gaat en help je deelnemers verder waar nodig. Lever je producten? Ook dat kun je opvolgen met de vraag of je klanten nog blij zijn met hun aankoop en of je ze nog ergens anders mee kunt helpen. Zeg nou zelf: dit zijn toch ook de bedrijven en ondernemers waar jij het meest blij van wordt?
 

Onthoud waar je het voor doet

 
Wat is je missie? De boodschap die je wilt overbrengen? Met welke oplossing kun jij jouw klanten helpen? Oftewel: waarom ben je gaan ondernemen? Dat is ook de reden voor jouw zichtbaarheid! Als het goed is geeft het antwoord op die vraag jou nog steeds een heel fijn gevoel. Roep dat gevoel op en houd het vast wanneer je werkt aan je zichtbaarheid, online en offline. Anderen voelen die vibe namelijk ook en daarmee trek je jouw ideale volgers en klanten aan. Bovendien is het voor jezelf ook gewoon heel fijn om eraan herinnerd te worden waarom je zo blij wordt van wat jij doet!

Meer weten over welke manieren jij als ondernemer hebt om je zichtbaarheid te vergroten? Download de gratis Zichtbaarheid Checklist!

Boekentips (Adv. Bol.com):

Delen
Hide Buttons