fbpx

Maak gebruik van de zomerperiode: Maak Jezelf Zichtbaar!

door | jun 8, 2020 | Zichtbaarheid | 0 Reacties

Omdat veel mensen in de zomervakantie voor een langere periode weggaan of vrij nemen, zijn veel ondernemers geneigd om weinig aandacht te besteden aan hun zichtbaarheid en marketing. Stom! Want wist je dat de zomer juist de ideale tijd is om je zichtbaarheid te vergroten? Ik geef je drie redenen waarom!

Reden 1: Je hebt de tijd

Doordat je het nu wellicht wat rustiger hebt, omdat klanten met vakantie gaan, krijg je weer ruimte in je hoofd voor nieuwe dingen. Rust en ruimte geeft inspiratie en mogelijkheden om je te verdiepen in nieuwe dingen. Altijd al meer willen weten over Linkedin of instagram? Nu is de tijd om je erin te verdiepen. Die plannen voor een mooie weggever die je had? Nu kun je die eindelijk gaan uitvoeren. Kortom: je hebt de tijd, maak er gebruik van.

Reden 2: Het is Komkommertijd

Komkommertijd is de term die in de journalistiek wordt gebruikt voor de zomerperiode, om aan te geven dat er weinig nieuws is. Politici (die gewoonlijk voor een groot deel van het nieuws zorgen) zijn dan bijvoorbeeld met vakantie, net als veel ‘nieuwsgevende’ bedrijven. Dat betekent dat er ruimte in de media is voor ander nieuws. Jouw nieuws! Maak dus gebruik van deze periode om de media te benaderen met jouw verhaal en jouw nieuws.

Reden 3: Jij grijpt je kansen wel!

Zoals gezegd, laten veel ondernemers en bedrijven kansen liggen in de zomer als het gaat om hun zichtbaarheid vergroten. Als jij dit niet doet, heb je meteen een streepje voor. Als jij jezelf wél laat zien, ben jij degene waar jouw doelgroep aan denkt als ze (ook na de zomer!) gebruik willen maken van hetgeen jij aanbied. En niet aan die ‘concullega’ die de hele zomer niets van zichzelf heeft laten zien. 

Meer weten over het vergroten van je zichtbaarheid in de zomer? Check dan de online training ‘Zichtbaar de Zomer door’!

Delen
Hide Buttons