Je zichtbaarheid vergroten:
Waarom, Hoe en Wat?

Als ondernemer weet jij vast hoe belangrijk het is om jezelf zichtbaar te maken. Zodat je kunt laten zien wie jij bent, wat jij doet en waar je goed in bent. Met als resultaat dat je de juiste klanten aantrekt en meer omzet kunt maken. Maar misschien heb je ook wel gemerkt dat je zichtbaarheid vergroten soms makkelijker gezegd is dan gedaan. Door jezelf de volgende drie vragen te stellen wordt het een stuk eenvoudiger om jezelf zichtbaar te maken!

Misschien heb je het al eens gedaan voor je bedrijf: jouw ‘waarom’, jouw ‘hoe’ en je ‘wat’ vaststellen. Zo niet, dan kan ik het je zeker aanraden, want door deze drie vragen voor jezelf te beantwoorden, maak je het jezelf een stuk gemakkelijker om doelen te stellen voor jezelf en je bedrijf.

 
Hetzelfde geldt voor het vergroten van je zichtbaarheid: waarom wil je dat, hoe ga je dat doen en wat is het waarmee je jezelf zichtbaar wilt maken? Als je een antwoord hebt op deze vragen kun jij een duidelijk plan maken om jouw zichtbaarheid te vergroten.
 

Waarom wil jij jezelf zichtbaar maken?

 
Natuurlijk weet je dat het belangrijk is om zichtbaar te zijn. Dat jouw potentiële klanten weten wie jij bent en wat jouw expertise is. Maar denk eens wat verder: wat is jouw uiteindelijke doel om jezelf en je bedrijf zichtbaar te maken? In mijn geval gaat het er bijvoorbeeld om dat ik mensen wil helpen om verder te komen met hun bedrijf. Ik zie het als mijn missie om andere ondernemers te helpen om zichzelf zichtbaar te maken, omdat ik weet dat je hiermee kunt groeien als bedrijf én als persoon. Als bedrijf, omdat je jezelf laat zien en zo een band op kunt bouwen met je volgers en fans, die uiteindelijk jouw klanten kunnen gaan worden. En als persoon, omdat ik heb gemerkt dat jezelf zichtbaar maken gepaard gaat met persoonlijke ontwikkeling. Omdat je je comfortzone gaat uitbreiden bijvoorbeeld en daar groei je van. Maar ook omdat je leert om jouw waarde in te zien, waardoor je zelfvertrouwen groeit en je jezelf een positieve mindset kunt aanleren. Ik vind dit fantastisch en wil zo veel mogelijk mensen helpen om dit ook in te zien.
Heb jij ook zo’n groot doel, een missie? Denk er maar eens over na. Want dat is dé reden om jouw zichtbaarheid te vergoten.
 

Hoe wil jij jezelf zichtbaar maken?

 
Er zijn ontzettend veel mogelijkheden om jouw zichtbaarheid te vergroten. Het belangrijkste is dat je doet waar jij blij van wordt. Doe je dat niet en ben je bijvoorbeeld alleen maar aanwezig op zoveel mogelijk plekken omdat je ‘nou eenmaal zichtbaar moet zijn’, dan gaat het niet werken. Waarom niet? Heel simpel: omdat je aantrekt wat je uitstraalt. Kijk daarom eens naar wat je echt leuk vindt om te doen. Ben je een fan van Instagram, facebook of Linkedin? Verdiep je dan alleen daar in en maak jezelf op die plek zichtbaar. Of misschien geef je wel liever webinars, sta je heel graag op een podium of wil jij jouw zichtbaarheid vergroten via media-aandacht… Wat het ook is: kies er 1 of 2 uit en focus je hierop. Vind uit hoe het werkt, maak er een plan voor en houd de resultaten bij, zodat je ook ziet dat het voor jou werkt of waar je aanpassingen moet maken om betere resultaten te boeken. Wedden dat je het dan een stuk leuker vindt om jezelf zichtbaar te maken dan wanneer je alles tegelijk doet?
 

Wat wil jij zichtbaar maken?

 
Nu je een middel hebt gekozen om jezelf zichtbaar te maken, ga je kijken naar wát je zichtbaar gaat maken.
Bij het beantwoorden van de vraag: ‘Waarom wil jij jezelf zichtbaar maken?’ heb jij al kunnen vaststellen wat jouw grote doel is, jouw missie. Dat is 1 van de dingen die jij zichtbaar mag maken, want jouw klanten willen dit dolgraag weten. Dat is wat ze met jou verbindt.
Maar kijk daarnaast ook eens naar je subdoelen. Bijvoorbeeld: welk product wil je deze week of maand onder de aandacht brengen? Of: wat is het grote verhaal dat men over jou en je bedrijf moet weten via de media? Misschien wil je jezelf wel neerzetten als expert in jouw vakgebied. In dat geval is het handig om veel tips weg te geven, bijvoorbeeld via een of meerdere gastblogs, op social media, of via je eigen nieuwsbrief. Naast je missie is het goed om meerder dingen op een rijtje te zetten als het gaat om wat jij zichtbaar wilt maken. Neem ze mee in je maandplanning, want dit is superbelangrijk om jouw doelen voor je bedrijf te verwezenlijken!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Meer weten over welke manieren jij als ondernemer hebt om je zichtbaarheid te vergroten? Meld je aan voor mijn gratis Online Masterclass.

Boekentips (Adv. Bol.com):
Delen
Hide Buttons