Hoe maak je een bedrijfsprofiel op Instagram?

Ben jij een ondernemer op Instagram en heb je nog steeds geen bedrijfsprofiel? Dat kan natuurlijk niet 😉 In dit blog leg ik je uit waarom en hoe je (super eenvoudig!) je privé account omzet in een zakelijk profiel.

Het aantal Instagram gebruikers groeit enorm en ook jouw klanten zitten daar tussen. Het is dus enorm zonde om als ondernemer geen gebruik te maken van dit social media platform. Denk je dat Insta niet past bij jouw onderneming? 99% kans dat je het mis hebt. Met een beetje creatief denken kan elk bedrijf zijn ideale klant bereiken via Instagram. Maar dan wél met een zakelijke account.

Waarom een bedrijfsprofiel?

OK, je weet dat het belangrijk is om jezelf zichtbaar te maken via Instagram. Maar waarom is het nou zo belangrijk om een bedrijfsprofiel aan te maken op Instagram en niet gewoon met je persoonlijke account aan de slag te gaan?
Heel simpel: deze optie is er niet voor niets. Door je als bedrijf te profileren op Insta, wordt je beter zichtbaar als bedrijf, en dus niet als persoon.
Social Media worden tegenwoordig door veel mensen gebruikt als vervanging van de zoekmachine, als het gaat om het zoeken van bedrijven en winkels. Men zoekt dus steeds vaker meteen op Instagram, dan eerst via Google. Dat betekent dus dat je, door als bedrijf aanwezig te zijn op Instagram (en dat geldt ook voor andere social media natuurlijk), je ook beter vindbaar bent.

Daarnaast geeft een Insta bedrijfsprofiel je wat extra’s: statistieken over het gedrag van je volgers. Dat betekent dat je makkelijk kunt zien door wie je gevolgd wordt en of je dus de juiste doelgroep bereikt. En je kunt bijvoorbeeld ook zien wanneer het juiste moment is om jouw content te plaatsen.

Zo maak je een bedrijfsprofiel aan

Heb je nog geen Insta account? Download dan eerst de app ‘Instagram’ op je telefoon en meld je aan volgens de aangegeven stappen.

Zit je al op Instagram? Zo maak je van een persoonlijke Insta account een bedrijfsprofiel:

  1. Klik in je profiel op ‘profiel bewerken’.
  2. Klik op ‘Instagram Professional Tools proberen’.
  3. Op het scherm zie je alle Facebook pagina’s waarvan je momenteel een beheerder bent. Selecteer via de optie ‘Je Facebook pagina koppelen’ de facebook pagina die je wilt koppelen aan je bedrijfsprofiel op Instagram. Je kunt dit ook overslaan.
  4. Controleer de contactgegevens van je bedrijf op de pagina ‘Je bedrijfsprofiel instellen’. Deze worden overgenomen van je facebookpagina, als je die gekoppeld hebt.
  5. Voeg de nodige info toe en wijzig gegevens die niet kloppen (soms kan dit alleen via je facebook pagina).
  6. Klaar!

Aan de slag met jouw bedrijfsprofiel

Nu je als bedrijf aanwezig bent op Instagram is het belangrijk om jezelf hier zichtbaar te maken én om zichtbaar te blijven. Zorg er dus voor dat je consistent blijft posten (veel bedrijven beginnen namelijk heel enthousiast en haken na een paar weken af) en dat je een strategie hebt om jezelf zichtbaar te maken via dit medium.

Leer ook hoe je op Instagram jouw ideale klant aantrekt. Meld je aan voor de online training ‘Maak Jezelf Zichtbaar via Instagram’. Kijk hier voor meer informatie en om je aan te melden.

Boekentips (Adv. Bol.com):

Delen
Hide Buttons