fbpx

Waarom het slim is om je eigen PR te doen

Je bent ondernemer en je wilt jouw bedrijf, jouw merk, jouw product of dienst nou eens echt goed op de kaart zetten. En je hebt besloten dat te gaan doen door ervoor te zorgen dat je opvalt bij media en journalisten. Goed plan 😉 Zit je erover te denken om dit uit te besteden aan een PR-bureau? Niet doen! Ik geef je 5 redenen waarom het slim is om je eigen PR te doen!

1: Het is persoonlijk

Verkopen wordt steeds persoonlijker, dat weet jij als ondernemer maar al te goed. Hetzelfde geldt voor jouw zichtbaarheid: men wil vooral alles weten over jou, de persoon áchter het bedrijf. Journalisten willen dat ook! Wanneer je zelf persrelaties gaat opbouwen en onderhouden leren de media en journalisten jou kennen en daarmee kun je heel veel bereiken.

2: Jij hebt veel meer te vertellen

Daarbij weet jij veel meer over jouw bedrijf/product/dienst/etc. dan een PR-bureau of -agent. Wanneer een journalist meer wil weten kun jij meteen de diepte ingaan. Jij hebt immers de juiste antwoorden al in je hoofd zitten.

3: Jij bepaalt zelf

Een PR-bureau houdt zich vaak vast aan een vaste strategie, dezelfde redacties en manieren om hen te benaderen. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar meer creativiteit kost helaas ook meer. Wanneer je zelf jouw PR in handen houdt, bepaal jij zelf welke media je benadert, met welk verhaal en  op welke manier.

4: Je kunt sneller schakelen

Bovendien is er geen tussenpersoon bij het maken van afspraken voor bijvoorbeeld interviews, dus je kunt ook sneller schakelen.

5: Het is (een stuk!) voordeliger

PR-bureaus zijn niet goedkoop. En zelf je eigen PR strategie opzetten en uitvoeren kost je helemaal niets! Je moet er alleen wel even de tijd voor nemen en weten hoe je dit het beste aan kunt pakken. Maar daar heb je natuurlijk JIJ in de Media voor 😉

Wil je meer weten over hoe je als ondernemer in de media kunt komen? Download hier mijn gratis Roadmap en zet vandaag nog de eerste stap!

Delen
Hide Buttons