Ik verscheen als Heks in de Media

Foto: © Maak Jezelf Zichtbaar
Al vanaf mijn veertiende noem ik mijzelf een Heks. Niet iedereen doet dat natuurlijk, dus ik was me er al snel van bewust dat dit wat vragen en reacties zou kunnen aanwakkeren. En ook flink wat vooroordelen… Daarom werd het mijn missie om die vooroordelen uit de wel te helpen. Hoe? Door te doen wat ik (bleek later) het beste doe: mezelf en mijn missie zichtbaar maken!
Ik bouwde een website over het onderwerp en om zo veel mogelijk mensen te laten weten dat deze website bestond, zorgde ik dat ik in de media kwam.
Mijn missie als verhaal
Ik wist wat mijn verhaal was, want dit sloot aan bij mijn missie: Ik ben een Heks. En hoe meer mensen weten wat dat inhoudt, hoe minder mensen hier ‘raar’ of ‘negatief’ over zullen denken.
Zo verscheen ik op mijn twintigste voor het eerst in de media. Het begon met het studentenmagazine van de school waar ik de opleiding Journalistiek volgde. Daarna volgden een aantal lokale en regionale nieuwskranten en radiozenders. En vervolgens landelijke dagbladen en tijdschriften.
Steeds een nieuwe insteek
Mijn missie en mijn bereik werden steeds groter, omdat ik steeds weer iets nieuws deed: ik startte een webshop, organiseerde evenementen en begon zelfs mijn eigen tijdschrift over hekserij.
Hiermee creëerde ik elke keer weer een nieuw verhaal voor de media en kon ik steeds andere redacties gaan benaderen, van media met verschillende doelgroepen. Ik stond zelfs met mijn heksen-webshop in het KvK Magazine!
Dat kan jij ook!
Dus…
Of je nu Heks bent, of ondernemerscoach, auteur, voedingsdeskundige of fietsenmaker,…
Er zijn altijd meerdere invalshoeken om mee in de media te komen.
En zo dus steeds dichter bij het bereiken van jouw missie en doelen te komen!