fbpx

Als ondernemer in de media? Durf je mening te geven!

Foto: © Maak Jezelf Zichtbaar

Regelmatig spreek ik ondernemers die het lastig vinden om ‘publiekelijk’ hun mening te geven. Of dat nu is in de media, in een blog of vlog, of op social media.⁠⠀Waarom?⁠ Omdat ze bang zijn dat hun mening niet gewaardeerd zal worden door iedereen.⁠ Maar jouw mening is nu precies waarom jij door een journalist benaderd zou kunnen worden!
⁠⠀
Inderdaad, het kan soms heel vervelend zijn als iemand een discussie met je aan gaat, omdat hij of zij het niet met je eens is. ⁠Maar is dat een reden om jouw mening voor je te houden?⁠⠀Niet als je een missie hebt.
⁠⠀
Ik denk dat er veel betere redenen zijn om jouw mening juist wél te delen. Namelijk:⁠⠀
⁠⠀
👉🏼 Jouw mening kan jouw expert status vergroten.⁠⠀
Door jouw mening te delen over iets dat gerelateerd is aan wat jij doet als ondernemer, laat je zien dat je de ontwikkelingen volgt in jouw vakgebied en dat je weet wat er speelt en waar je het over hebt. ⁠⠀
⁠⠀
👉🏼 Jouw mening trekt het juiste publiek aan voor jou.⁠⠀
Door jouw persoonlijke mening te delen laat je zien wie jíj bent en waar jij voor staat. Daarmee trek je volgers, fans en (potentiële) klanten aan die bij jou passen omdat ze jouw mening delen. ⁠⠀
⁠⠀
👉🏼 Jouw mening kan jouw zichtbaarheid vergroten.⁠⠀
Laten we eerlijk zijn: er is nog nooit iemand opgevallen of door de pers benaderd doordat hij of zij een mening heeft die iedereen lijkt te hebben. Dare to be different 🤩⁠⠀
⁠⠀
Wees dus niet bang om je mening te geven. Natuurlijk, er zullen mensen zijn die het niet met je eens zijn. Maar ook mensen die het wel met je eens zijn. En dát zijn degenen waarvoor je het doet!⁠⠀

Wil je meer weten over hoe je als ondernemer in de media kunt komen? Download hier mijn gratis Roadmap en zet vandaag nog de eerste stap!

Delen
Hide Buttons