5 redenen waarom jij als ondernemer in de media wilt verschijnen

Foto: © Maak Jezelf Zichtbaar
Bekend worden, dat wil toch iedereen? Zeker als ondernemer, wanneer je een missie hebt, een boodschap te delen hebt met de wereld. In de media komen is dan ook de perfecte manier om dit te doen. Maar er zijn nog zo veel meer redenen om jezelf zichtbaar te maken via de media. Vandaag deel ik er vijf met je.
1: Je bereikt in één klap een heel groot én een nieuw publiek
In tegenstelling tot de gebruikelijke kanalen die jij hebt om jezelf zichtbaar te maken – zoals misschien je nieuwsbrief, instagram of linkedin – zul je door in de media te komen weer nieuwe mensen gaan bereiken. Heb je af en toe het gevoel dat je in hetzelfde cirkeltje blijft hangen en geen nieuwe klanten of fans meer aantrekt? Wanneer je in de media komt kun je daarmee in één klap een groter publiek bereiken.
2: Jouw verhaal wordt geloofwaardiger
Wanneer jij wordt geïnterviewd door een journalist, wordt jouw verhaal dus ook door die journalist verteld. Daarmee wordt jouw verhaal geloofwaardiger. Want jij kan nog zo enthousiast zijn over jouw product of dienst en daar nog zo blij over vertellen op je socials of in een advertentie, maar dat betekent niet altijd dat het waar is. Ja, jij weet dat het waar is, maar waarom zou een ander dat zomaar geloven?
Wanneer een ander jouw verhaal vertelt, wekt dat meer geloofwaardigheid op. De journalist die jou interviewt is een onafhankelijk persoon en staat dus los van wat jij met jouw bedrijf wilt bereiken. En dat is mooi, want als die persoon jouw verhaal wil delen, dan zal het wel kloppen toch?
3: Jouw expert status groeit
Doordat jouw verhaal door de media wordt verteld en gedeeld zullen steeds meer mensen jouw zien als dé go to persoon in jouw branche. Oftewel: je expert status groeit. Daarom is het dus ook slim om niet één keer, maar vaker in verschillende media te verschijnen.
4: Je hebt een voorsprong op je concurrenten
En hiermee krijg je dus ook een voorsprong op je concurrenten. Want een potentiele klant kiest eerder voor iemand die in de media is verschenen (vanwege bovenstaande redenen), dan voor iemand die precies hetzelfde doet en niet in de media is verschenen.
5: Het is gratis promotie
Last but not least: het is gratis. Wanneer je de eerste vier redenen hebt gelezen, weet je dus al dat in de media komen je nóg meer kan opleveren dan bijvoorbeeld adverteren of zichtbaar zijn via social media. En realiseer je dan ook even dat journalistiek artikel helemaal gratis is… Waarom zou je dan niet voor meer zichtbaarheid via de media gaan?